Nasze super dzieciaki, czyli kolejne newsy z wypraw HKŻ Szkuner
Dodane przez admin dnia 15.05.2009 23:25

Panie Marku,
wczoraj dojechaliśmy do Chojnic póĽnym wieczorem więc od razu poszliśmy spać. Dziś regaty rozpoczął Komandor Chojnickiego Klubu Żeglarskiego a póĽniej na wodę. Trasa wyścigów została wyznaczona na akwenie przed Funką, więc musieliśmy tam dopłynąć. Wiatr słaby 1-2 B i długo płyneliśmy. Czym bliżej startu tym słabszy wiatr. Kiedy w samo południe rozpoczął się pierwszy bieg, to ktoś w połowie trasy wyłączył wiatr (pewnie Neptun za to że poprzednio narzekaliśmy na za silny wiatr) - wyścig przerwano. I tak samo wyglądały dwa kolejne starty do wyścigów. Dziś nie mieliśmy szczęścia do pożeglowania, wszystkie wyścigi odwołano. Teraz pędzimy do wesołego miasteczka, które organizatorzy przygotowali specjalnie dla nas.
Pozdrawiamy. Optysie z Dobiegniewa: Zuzia POL 1375, Iza POL 1131, Marysia POL 1021 i Jaś POL 991.
Galerie zdjęć
Rozszerzona zawarto¶ć newsa

DZIEŃ DRUGI
Panie Marku,
pogoda od rana trochę się zepsuła, już nie było pieknego słoneczka, ale za to było troszkę wiatru. Wyścigi rozpoczęły się punktualnie o 11.00 na akwenie Funka. Najpierw wystartowały łódki ISA 407, póĽniej optimisty grupy A a nastepnie grupa B (podzielona na cztery grupy startowe: żółtą, zieloną, czerwoną i niebieską). Wiatr około 3 B, mała fala - idealne warunki. Wszyskie starty "czyste" czyli bez falstartów. Po starcie prawie wszyscy płyneli długim prawym halsem ale kilka łódek popłynęło prawą stroną trasy i oni byli szybciej na pierwszej boi (Jasiek był 3). Na drugiej i trzeciej boi sytuacja bez zmian, dopiero na halsówce przetasowania, tym razem lewa strona była szybsza - Jasiek wpływa na metę 13, dziewczyny troszkę dalej.
Drugi bieg: wszyscy dobrze wystartowali z pierwszej linii na prawym halsie, szybki zwrot na lewy i ucieczka od grupy prawą stroną trasy. Na pierwszj boi Jasiek 2 i tak przez następne boje. Na ostatniej halsówce w bezpośredniej walce Jasiek spada na 3 pozycję i tak kończy wyścig. Dziewczyny troszkę dalej, żeglowały równo i dobrze startowały. Dobre żeglowanie. Nadzieje na nastepny wyścig wielkie a tu zaczął padać deszcz i wiatr ucichł. Trochę czekamy na zmianę warunków, niestety brak wiatru i koniec regat na dziś. Wracamy na holu za pontonem trenera. Jesteśmy zadowoleni, fajnie się żeglowało i powalczyliśmy, to był dzień Jaśka. Jutro kolejne biegi. Pozdrawiamy. Optysie z Dobiegniewa.

Nasze wyniki na 131 startujących w grupie B:
Jaś 13, 3 po 2 wyścigach 11
Iza 52,3 7 89
Zuzia 51, 45 94
Maysia 58, 51 114

DZIEŃ TRZECI
Panie Marku,
niedziela rozpoczęła się pochmurnie, a do tego żadnego wiatru. Początek startów wyznaczony był na 10 rano, jednak pierwszy bieg rozpoczął się dopiero po godzinie 11. Niestety bieg został przerwany z powodu braku wiatru. Jak się póĽniej okazało był to jedyny bieg tego dnia, brak wiatru uniemożliwił dalsze starty. Nie mogliśmy walczyć dalej i nasze miejsca w klasyfikacji nie zmieniły się, a ponieważ nie rozegrano minimum 3 wyścigów, to regaty nie zostały zaliczone do Pucharu Polski. Tym razem przegraliśmy z brakiem wiatru. Na pocieszenie były lody. Teraz będziemy się przygotowywać do regat w Węgorzewie, które odbędą się już z trzy tygodnie (5-7 czerwca). Serdecznie pozdrawiamy z Charzykowy. Optysie z Dobiegniewa.